Vi er medlem af ADD

Som medlem af Anti Doping Danmark gælder reglerne som er fastsat i WADA's Anti-Doping Code også i Roslev Idrætsklubs Motion & Fitness afdeling

På Anti Doping Danmarks hjemmeside står blandt andet ...

Hvis man testes positiv i DIF og DGI/DFIF/DDS centre?

Sanktionerne i forbindelse med en dopingkontrol i et motion- og fitnesscenter, der er medlem af DIF eller DGI/DFIF/DDS.Danmarks Idræts-Forbund, DGI, DFIF og DDS følger den strafferamme, som er fastsat i WADA's Anti-Doping Code, og reglerne gælder derfor alle idrætsudøvere i Danmark.

Straffen for doping er udelukkelse fra alle trænings- og konkurrenceaktiviteter samt et hvilket som helst ulønnet eller lønnet hverv inden for Danmarks Idræts-Forbund, medlemsorganisationer og foreninger.

Den generelle strafferamme er:

• 2 års udelukkelse for første overtrædelse.
  • Udelukkelse for bestandig ved gentagelsestilfælde

Misbrug af stoffer i kategorien Specifikke stoffer (eks. efedrin, hash og alkohol) straffes med:

• Mindst en advarsel og max. 1 års udelukkelse for første overtrædelse
  • 2 års udelukkelse for anden overtrædelse
  • Udelukkelse for bestandig ved tredie overtrædelse