Pigeraketten 2022

Mandag den 16. maj 2022 landede Pigeraketten på Roslev IKs baner, hvor ikke mindre end 60 piger ventede på, at være med til en rigtig hyggelig dag. Pigeraketten er DBUs rekrutteringsaktivitet for 5-11 årige piger, som giver piger et indblik i fodboldens verden. Ved at tage dem en tur ud i rummet og gennem en række sjove fodboldstationer, er målet at inspirere pigerne til at spille fodbold.

På Pigeraketten flyver de deltagende piger ud i et unikt rum univers, hvor de skal besøge planeter med forskellige fodboldaktiviteter for at finde delene til klubnøglen, der er blevet ødelagt og kastet ud i rummet.

Pigerne skal i samarbejde med DBUs astronaut og hans medhjælpere samle den gyldne klubnøgle, så klubben atter kan blive åbnet til klubtræning. Dette klarede pigerne på bedste vis i Roslev.

Tak til vores U15 piger for, at hjælpe ude på planeterne og til Roslev skole fordi vi måtte komme forbi og fortælle om arrangementet – og ikke mindst tak til de frivillige der gjorde det muligt, at afholde arrangementet.

Bethina Lunne
Klubudviklingsmedarbejder